چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 334829
۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
خط

دبیر انجمن خوشنویسان حوزه علمیه گفت: اولین چهل حدیث شیعه با سطر نویسی ثلث توسط اساتید برجسته خوشنویسی حوزه در نمایشگاه در حال عرضه شدن به هنرورزان کشور است.

وحید فولاد زاده دبیر انجمن خوشنویسان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با ابیان اینکه خوشنویسان حوزه در طول 20سال گذشت با بهره گیری از اساتید برجسته، همچون استاد اسماعیلی گام های بلندی را در تربیت خط پژوهان بر داشته اند گفت: با توجه به اینکه  فعالیت انجمن مربوط به طلاب حوزه های علمیه است، رسالت هنری سنگین ترخواهد شد زیرا رسالت هنری در کنار ماموریت‌های حوزوی قرار می گیرد باید تبلیغ دین بطور محسوس ونامحسوس در هنر تجلی پیدا کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد مختلفی از گالری های هنر، بویژه خوشنویسی  بازدید می کنند چون با مقوله مسائل دینی یا نا آشنا هستند، یا توجه خاصی به آن ندارند، لذا برای این افراد، مطالبی ارائه می دهیم که غیر مستقیم آنان را با دین آشنا می‌کند.

وحید فولاد زاده  با بیان این مطلب که در دوسال گذشته، تشکیل انجمن خوشنویسان ضرورت بیشتری پیدا کرد به برگزاری نمایشگاه های این  انجمن در داخل و خارج کشور اشاره وافزود: اولین نمایشگاه «سریر 1» در قم با برترین آثار اساتید خوشنویسی برگزارشد وپس از آن «سریر 2» با حضور اساتید خوشنویسی کشور همچون استادان امیر خانی،علی شیرازی،افجه ای،فلاح ،غلامی و قربانی، تشکیل یافت که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

وی افزود: این نجمن به دنبال بسط وگسترش فرهنگ قرآنی  در قالب هنر، توانست با اعزام خوشنویسان خود به جزیره قشم، حضوری جدی وچشمگیر داشته باشد.

وی طراف الحکم را محصول حضور در نمایشگاه خوشنویسی ترکیه دانست واظهارداشت: در تر کیه به ذهنمان آمد که در جامعه هنری شیعی، هم یک هنر بدیع داشته باشیم به همین علت از احادیث بهره برده شده و نام اثر از مضامین حدیث انتخاب گردیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha